Pages

Followers

Sunday, March 3, 2013

PRU13: RANCANGAN HURU-HARAKAN NEGARA BERMULA

Sebelum ini aku pernah menulis bahawa PRU13 akan menjadi pilihan raya yang paling kotor dan menjijikkan  yang pernah diadakan di negara ini. LIHAT SINI. Aku juga pernah menulis bahawa dalam PRU nanti yang menang akan menjadi arang dan yang kalah menjadi abu. LIHAT SINI.

Kalau kita kaji balik insiden pencerobohan kumpulan bersenjata di Lahad Datu berdasarkan kronologi peristiwa-peristiwa yang berlaku sebelum ini, maka adalah amat sukar untuk mengatakan bahawa ia tiada kaitan dan hanya satu kebetulan.

Bermula dengan pencetusan isu kewarganegaraan di Sabah sehingga membawa penubuhan RCI. Kemudian Anwar tambah lagi "cili" dengan cadangan agar Sabah diberikan kuasa autonomi. Diikuti pula dengan pertemuan sulit berasingan Anwar dengan Nur Misuari dan Sultan Sulu.  LIHAT SINI. Selepas itu timbul pendedahan mengenai  pengambilan beberapa pakar strategi ketenteraan dan senjata dari Filipina oleh Anwar sebagai "penasihat keselamatannya". Kemudian, pemergian beberapa orang pemimpin PKR ke Manila sebelum berlakunya pencerobohan di Lahad Datu.

Semua peristiwa tersebut disahkan oleh pihak risikan Filipina dan di laporkan pula oleh akhbar-akhbar antara bangsa. BACA SINI.


Jacinto also disturbingly writes that “The intrusion occurred just as former Malaysian leader Datuk Seri Anwar Ibrahim, also Pakatan Rakyat de facto leader, proposed that Sabah be granted autonomy.” Anwar Ibrahim, a Rizalian scholar, is known as a stalwart against the ruling UMNO party-led coalition in Malaysia. Now we should not be involved in the domestic politics of Malaysia.




A Malaysian Opposition politician allied with Datuk Seri Anwar Ibrahim is believed to have met with the Sulu Sultan late last year and gave the Opposition’s support to the Kirams’ claim to Sabah, a Philippine intelligence source revealed.



Apakah semua ini satu kebetulan atau sesuatu yang berkaitan dan telah dirancang?

Ayuh! rakyat Malaysia yang cintakan negaranya, bangunlah, biar berputih tulang jangan berputih mata, mari kita tunjukkan mereka jalan ke kubur!!! 



No comments:

Post a Comment

Archive