Pages

Followers

Saturday, March 9, 2013

BAPA SAIFUL: DARI HINA JADI HERO

Sebelum ini, bagi PKR, Azlan Mohd Lazim, bapa kepada mangsa liwat Saiful Bukhari adalah manusia hina "seorang kaki judi dan pernah cuba melacurkan isteri".  
Sila baca tulisan Cikgu Bard, seorang pemimpin muda PKR dalam blognya di bawah: 
 
 Bapa Saiful kaki judi, pernah cuba melacurkan isteri!

Azlan Mohd Lazim (gambar kanan), bapa Saiful berasal dari Janda Baik, Pahang pernah bertugas sebagai General Manager di hotel Merlin Inn di Johor Baharu. Kemudian berhenti kerja kerana dia adalah seorang yang kuat berjudi. 

Ibu Saiful, Halina Alif terpaksa melakukan berbagai kerja untuk membantu keluarga, termasuk menjadi pelakon tambahan dalam bebarapa buah filem Melayu dan drama. 

Halina memohon cerai daripada Azlan, apabila Azlan cuba memaksa beliau menjual tubuh dan menjadi pelacur. Perceraian berlaku ketika Saiful berumur empat tahun. Azlan kemudiannya menghilangkan diri.

Selepas bercerai, Halina melakukan berbagai kerja dan akhirnya melalui hubungan kerja dengan Pengerusi MCA Terengganu, Datuk Lau, ekonomi Halina kembali stabil dan beliau membeli polisi insuran AIA untuk anak-anak beliau, Saiful dan adiknya Tati. Halina kemudiannya berkahwin dengan seorang duda bernama Haris. 

Halina meninggal beberapa tahun lalu di Hospital Pantai, Kuala Lumpur akibat barah payudara. Ketika itu Saiful menuntut di Uniten. 

Kos rawatan perubatan Halina dibiayai melalui polisi insurannya, begitu juga rumah mereka di yang beralamat di No 78, Jalan 7/6, Bandar Utama, Damansara, PJ. Hasil insuran ibunya juga, Saiful dan Tati mendapat RM2000 setiap orang setiap bulan. Saiful dan Tati bakal mendapat RM 1 juta setiap orang hasil insuran tersebut....................... 
 Ada komen pembaca lagi:
ka!! x yah nk heran manusia akhir zaman ni..nk lak kalo da taik judi..bkn kata bni,kalo da trdesak clap2 mak sndri pn snngup d lacur..ptuihhh!busuk pnya org ini 2 cilaka!! 

Dulu HINA se HINAnya. Tapi, hari ini Azlan Mohd Lazim sudah diangkat oleh pemimpin dan penyokong PKR sebagai  AL-AMIN, MANUSIA YANG PALING BENAR, PALING JUJUR, PALING AMANAH, PALING BOLEH DIPERCAYAI DAN....HERO
Nak tahu cerita belakang tabir, tengok SINI.



No comments:

Post a Comment

Archive