Pages

Followers

Saturday, January 26, 2013

WANITA DIGODA DENGAN RM600


PKR Sarawak telah melancarkan Agenda Wanita Malaysia (AWM) peringkat  negeri dua tiga hari lepas kononnya untuk mempertahankan hak-hak seluruh wanita.

Namun dalam ucapannya, Naib ketua Wanita PKR negeri, Voon Shiak Ni berkata "AWM akan menjadi salah satu senjata untuk meraih undi menjelang PRU13."

Di bawah AWM, PKR juga berjanji akan memberi RM600 setahun kepada semua wanita yang tidak bekerja bagi meningkatkan taraf hidup mereka, katanya.

Maka timbul persoalan, apakah AWM ini diwujudkan  untuk mempertahankan hak wanita atau sekadar senjata untuk meraih undi? Apakah dengan RM600 setahun atau lebih kurang RM1.65 sehari mencukupi  untuk meningkat taraf hidup wanita?

Benarkah janji ini akan ditepati sedangkan janji-janji kerajaan PKR Selangor untuk memberikan elaun kepada ibu-ibu tunggal dan memberikan elaun khas kepada suri rumah sepenuh masa sehingga sekarang tidak ditunaikan sehingga ribuan ibu tunggal dan suri rumah memfailkan saman di mahkamah? 

DONT  TRY TO INSULT WOMEN'S INTELLIGENCE!!

Majoriti wanita di negara ini sedar bahawa segala hak mereka telah lama terpelihara dan dilindungi di bawah Undang-undang dan  Dasar Wanita Negara yang digubal oleh kerajaan BN sejak sekian lama. 

RM600 setahun terlalu murah untuk 'membeli' wanita Sarawak....
Sedangkan khidmat China Doll pun dah lebih RM1,000 sejam oooooooiiiiiii!!!!!


2 comments:

  1. Alaa..janji PR semua kosong belaka..tak percaya? Cuba tanya penduduk Kampung Buah Pala yang menjadi mangsa penipuan Anwar Irahim pada PRU-12 (2008) dulu.. Kekeke!!!

    ReplyDelete
  2. Janji dgn wanita di selangor bertimbun tak dilangsai. Dia ingat wanita ni bodoh sangat ke nak senag-senang bagi undi dengan penipu.

    ReplyDelete