Pages

Followers

Thursday, January 10, 2013

UUHH! BETAPA BODOHNYA ORANG SARAWAK...

Sebodoh itu kah orang Sarawak untuk mempercayai janji Anwar Ibrahim untuk membina lebuhraya Pan-Borneo sebaik saja menang PRU13? Sedangkan dalam masa lebih 20 tahun memerintah Kelantan kawannya Nik Ajis gagal membuat walau satu jalan pun di negeri tersebut. Sedangkan nak buat lebuhraya Kota Bharu -Kuala Krai yang sepanjang 73 kilometer pun tak mampu. Nak buat jalan yang sedikit lebih panjang dari janggutnya pun nak minta sumbangan rakyat. 

Inikan pula  nak buat lebuhraya Pan-Borneo sepanjang lebih 1,000 Km yang melibatkan pembinaan 202 jambatan yang memakan belanja RM16 billion termasuk bayaran untuk pampasan tanah rakyat.


Sebodoh itu kah orang Sarawak nak mempercayai janji Anwar untuk bekalkan air percuma kepada seluruh rakyat negeri ini sebaik menang PRU13?  Sedangkan selama 20 tahun memerintah,  kawannya Nik Ajis hanya mampu berikan air kotor dan berkeladak kepada rakyatnya. Sedangkan janji Khalid Ibrahim kawannya di Selangor untuk bagi air percuma dalam pilihan raya lalu pun tak tertunai. 

Sebodoh itu kah orang Sarawak nak mempercayai janji anwar nak bagi tanah percuma kepada seluruh rakyat Bumiputera di negeri ini bila menang PRU13? Sedangkan tanah masyarakat India Kpg Buah Pala yang sekangkang kera itu pun dirampas kawannya Guan Eng di Pulau Pinang. Sedangkan tanah untuk bina perumahan rakyat di Taman Manggis pun Guan Eng jual kepada swasta. Begitu juga di Selangor, dalam gagapnya Khalid tergamak jual tanah milik Yayasan Selangor.

Hoi Nuar, sebodoh itu kah orang Sarawak? 
Kalau nak kelentong pun biar lah  berpada-pada.

No comments:

Post a Comment