Pages

Followers

Sunday, January 6, 2013

ANWAR LEBIH WIRA DARI KANANG ?

Kanang memerangi cina komunis


Yang ini "memerangi" china-doll
Bagi majoriti rakyat Malaysia khasnya di Sarawak , Kanang anak Langkau adalah wira negara. Seorang wira yang telah mempertaruhkan nyawanya untuk mempertahankan negara dari jatuh ke tangan pengganas komunis.

Tapi, tidak bagi pembangkang. Tidak bagi PKR. Pengorbanan mendiang sama seperti pengorbanan para perajurit dalam peristiwa Bukit Kepong - diperlekehkan. Malah, bagi mereka Anwar lebih layak untuk digelar wira. Lihat SINI.

Yakah? Sebelum membuat pendirian, mari kita lihat dulu faktanya. Tatkala Kanang berperang dengan musuh negara secara berdepan dengan senapangnya, Anwar pula 'berperang' dengan mangsa-mangsanya secara membelakang dengan anu bengkok nya. 

Tatkala Kanang berjuang dalam hutan belantara penuh sengsara, Anwar pula menghentam dalam bilik penuh selesa.

Tatkala Kanang tertembak oleh musuh negara sehingga beberapa butir peluru menembusi badannya. Anwar pula 'tertembak' mangsa-mangsanya sehingga beberapa sudu air mani menembusi dubur mereka. 

Tatkala Kanang bermandi keringat kerana bertempur dengan musuh negara, Anwar pula bermandi keringat kerana 'bertempur' dengan isteri kawan, driver, penulis ucapan, adik angkat, fashion designers dan coffee boy nya.

Tatkala Kanang terlantar di hospital kerana cedera parah, Anwar pula terlantar di penjara kerana liwat dan rasuah.

Tatkala Kanang menentang cina komunis, Anwar  pula mengangkang china doll.

Sementara perjuangan Kanang mengamankan negara, perjuangan Anwar pula membawa huru-hara.

Sementara Kanang hidup sederhana, Anwar pula hidup kaya raya.

Bila berdepan dengan musuh Kanang biasanya menjerit "serang". Bila berdepan dengan mangsa, Anwar  biasanya membisik  "CIFUT".

Kalau Kanang di semadikan di kubur pahlawan, Anwar pula.....hehehe...tolong cadangkan.






2 comments:

  1. True color of PKR. Pengkhianat negara.

    ReplyDelete
  2. insan seperti Dtk Tmgg Kanang ak Langkau memang ptt diberi penghormatan yg tertinggi buat kali terakhir... utk Anwar pula??? hmmm...

    ReplyDelete