Pages

Followers

Friday, December 28, 2012

HANCUR: Ramai pemimpin Sarawak ikut jejak langkah Lajim Ukim





Berdasarkan kekerapan dan intensity kempen  Anwar Ibrahim di Sarawak kebelakangan ini,  ramai mula meragui sama ada Sarawak akan kekal menjadi "fix deposit" bagi BN dalam PRU akan datang. Dengan menampilkan Lajim Ukim dan Wilfred Bumburing di pentas-pentas ceramah sebagai model pemimpin yang keluar daripada BN, Anwar yakin ramai pemimpin politik Sarawak akan MENGIKUT JEJAK LANGKAH  mereka berdua. 


Anwar memang pemimpin hebat. Ramalannya tepat.  Memang benar, ramai pemimpin dan ahli politik Sarawak yang ikut jejak langkah Lajim dan Bumburing. Mereka sama-sama melompat keluar parti. 

Jimmy Donald & sebahagian para pemimpin kanan
PKR Sarawak yang tinggalkan parti
Hanya bezanya Lajim dan Bumburing lompat keluar BN , para pemimpin lain pula lompat keluar PKR. Tatkala Lajim dan Bumburing kata  sokong Anwar, para pemimpin PKR Sarawak pula tinggalkannya. Tatkala Lajim dan Bumburing ucapkan taat setia pada Anwar, ramai pemimpin PKR Sarawak pula sembah derhaka padanya. Tatkala Lajim dan Bumburing jilat Anwar, para pemimpin PKR Sarawak pula meludahnya.

Antara sebab utamanya  ialah hilang kepercayaan pada Anwar yang semakin rosak reputasi, imej dan moralnya.  PKR juga semakin dilihat sebagai parti pembohong kerana gagal menunaikan janji pilihan raya mereka di beberapa negeri yang diperintahnya. 

Selain daripada itu mereka juga hilang keyakinan kepada Baru Bian, pengerusi yang dilantik Anwar secara autokratik tanpa sokongan pemimpin dan ahli bawahan. Malah ramai pemimpin Iban yang lebih senior daripadanya melihat perlantikan ini sebagai memperbodohkan kaum Iban.

Kalau tak percaya tanya Jimmy Donald, bekas ketua PKR Sri Aman atau Munan Laja bekas ketua PKR Kapit atau Jonas Riong bekas ketua PKR Serian.

Kalau masih tak percaya  tanya pada bekas pemimpin awal PKR Sarawak dan bekas calon  dalam beberapa pilihan raya seperti  Mohamad Jolhi, Dominique Ng, Dr. John Brian Anthony, Ambrose Labang, Robert Lim dan lain-lain lagi.  Nasib mereka tak ubah seperti  "kondom" dalam video China Doll -  you know! Nobody wants it. Useless. Jijik. 

Dan, diijangka lebih ramai pemimpin veteran akan turut keluar apabila tidak disenaraikan sebagai calon bagi PRU 13 nanti. Menurut sumber dalaman, kriteria utama PKR dalam memilih calon untuk pilihan raya akan datang ialah mereka bukan saja mesti mempunyai kedudukan kewangan yang kukuh tetapi yang lebih penting "you're my man".


Nuar! Nuar! Lu makan dua, gua makan sepuluh....

2 comments:

  1. pkr sedang berada dalam kegelapan, anuar si-pembohong terjun kedalam dasar lubang taik dengan labu2nya!!! biarkan! biarkan! biarkan!...kehkehkeh.

    ReplyDelete
  2. Senasib dgn kondom, kena buang lepas digunakan. Hahahahahha.

    ReplyDelete