Pages

Followers

Thursday, December 6, 2012

NAJIB JANGAN NAK BOHONG





…macam  Anwar.   Macam  PKR.  Yang hidup atas janji. Asal buka mulut je pasti keluar janji.Asal buka mulut je pasti keluar pembohongan.  Janji dan pembohongan dah macam oxygen baginya. Wajib ada. Kalau tak janji atau tak bohong pasti dia sesak nafas.

Dalam bab ini, jangan cuba lawan dia. Bukan setakat penyokong pembangkang  (yang  rata-rata  simpan otak dibuntut)  termasuk aku tertipu… tapi seluruh rakyat  Malaysia dan juga dunia .
Ingat agi projek 16 Septembernya? "Tomorrow (16 September 2008)  is the D Day. We are ready to form the government. We have numbers and we are ready to announce tomorrow when we meet the Prime Minister Abdullah Badawi.  I believe the government will fall tomorrow".  Hanya sidungu yang mudah lupa. 

Ingat lagi tentang tujuh kotak bukti salah laku dan rasuah para menteri? “...yang ada dalam simpanan saya dan akan saya dedahkan bila tiba waktu yang sesuai”.  Itu janji Anwar pada 1988.  Dah lima tahun berlalu beb! Jangankan tujuh kotak berisi, satu kotak kosong pun tak ada.

Ingat lagi janjinya pada penduduk Kpg Buah Pala Pulau Pinang? “Esok kalau kita menang, saya akan suruh Guan Eng turun berikan geran tanah.”  Bertepuk tanganlah kaum India di situ bila mendengarnya. Tapi, bila dah menang, Guan Eng jual tanah tersebut kepada pemaju perumahan. Kali ini bertepuk dahi kaum India di situ, menyesal tak sudah, bulat-bulat ditipu Anwar.

Ingat lagi janji  manifesto Anwar dan PKR di Selangor?  Nah! Tengok!  Buka mata besar-besar.
·         Membuka tabung permulaan RM100 bagi setiap anak kelahiran Selangor
·         Memberibantuan RM75 sebulan bagi setiap anak yang dihantar ke nurseri
·         Memberi bantuan RM50 sebulan seorang bagi pendidikan pra-sekolah
·         Memberi hadiah RM1,000 kepada setiap anak Selangor yang  mendapat tawaran ke universiti
·         Memberi bantuan dan biasiswa pelajaran untuk anak Selangor
·         Memberi bantuan kepada anak-anak muda untuk mendirikan rumahtangga
·         Mencarum takaful bernilai RM2,500 untuk warga emas, orang kurang upaya dan anak yatim
·         Memberi elaun RM200 setiap bulan kepada ibu tunggal yang layak
·         Memberi elaun khas surirumah yang memilih untuk menjaga sepenuh masa anak-anak kecil mereka
·         Membantus etiap rakyat Selangor untuk mendapatkan kediaman sendiri

Dan,….sekarang giliran mata rakyat Selangor  pula  bukan setakat terbuka tapi terbeliak dan terbonjol akibat tertipu oleh Anwar dan PKR.

Ingat lagi suatu ketika  Anwar  pernah jadi imam.  Jadi Khatib. Bila bercakap pasti selitkan satu dua firman dan hadis. Selit satu dua perkataan  Arab. Selit nama Qardhawi. Maka, meloponglah mulut kita kerana kewarakan dan kealiman Anwar. Tapi, Tuhan maha mengetahui. Akhirnya meloponglah jua mulut Shamsidar, Azizan, Saifuldan China Doll kerana kerakusan nafsu dan kebesaran Anunya.

BYE ANWAR!  BYE PKR!  CUKUP LAH SEKALI AKU  DIBULAK. huuuaaaak ptui.

2 comments:

  1. Welcome Back to the truth of life!! Anwar tu Peliwat..!

    ReplyDelete
  2. Si Anu War 2 layak nyani lagu 'Janji Manismu' jer...

    ReplyDelete