Pages

Followers

Thursday, December 20, 2012

SEGALANYA TURUN: RAKYAT SARAWAK SOKONG PAKATAN?






Kalau ikutkan Anwar segalanya bukan saja akan diturunkan tapi terus dihapuskan. Demi kepentingan rakyat. Demi keadilan rakyat. Demi kesejahteraan rakyat.

"Hari ini kita menang, esok harga minyak akan kita turunkan. Hari ini kita menang, esok air akan diberi percuma. Hari ini kita menang, esok semua tol akan dihapuskan. Hari ini kita menang, esok PTPTN kita hapuskan.........".

Tapi, bila dah menang segalanya naik. Bukan sekadar anu bengkok.

Di Kedah, cukai tanah UUM naik 10 kali ganda sehingga pihak universiti terpaksa membayar RM1.8  juta setahun berbanding RM150,000 sebelum ini.

Di Pulau Pinang harga rumah melambung naik sehingga 200 % sehingga ramai rakyatnya berpindah ke seberang Prai dan Kedah.

Terbaru, di Selangor cukai pintu naik sehingga 70 %  walau pun sebelum PRU12 menjanjikan penurunan 20%.  Untuk yang lewat bayar, denda naik daripada RM2 ke RM20. Rakyat Selangor dah mengamuk. Orang Sarawak yang mengidamkan kerajaan Pakatan sila lihat SINI.

MENYESAL KEMUDIAN TIADA GUNA




3 comments:

  1. Huh... sik kebulur ku mok nukar kerajaan... sejaik-jaik kerajaan kita tok sik pernah pun Najib@Muhyiddin@Taib Mahmud@pemimpin BN yang lain kata 'Jangan Solat! Jangan bayar zakat! Jangan puasa! Jangan pergi Haji!' apa ku peduli dasar kerajaan kinek- selagik kerajaan sik menghalang kita sembayang, sik menghalang kita buat perkara ma'ruf; selagik ya aku doakan Barisan Nasional bertakhta di hati rakyat Malaysia. Insya-Allah, BN menang semula PRU13.

    ReplyDelete
  2. sokong u bro. mun belum dapat sapa-sapa pun boleh janji. nok nama pembulak besar.

    ReplyDelete
  3. listennnnnnnnnnnnnnn3....

    ReplyDelete