Pages

Followers

Friday, February 22, 2013

MAJALAH ANTARABANGSA KATA SARAWAK MILIK PAKATAN?

Sekadar hiasan

The Economist, sebuah majalah terkenal yang berpengkalan di London melalui Economist Intelligence Unit nya (EIU), meramalkan Pakatan Rakyat akan kalah dalam PRU13 atas kegagalannya menunaikan janji-janjinya pada pilihan raya lalu di samping janji-janji barunya yang tidak praktikal dan munasabah.

Berdasarkan perkara itu, 'The Economist' yakin Barisan Nasional (BN) akan terus memenangi pilihan raya umum akan datang ini berdasarkan kepada rekod pencapaiannya yang baik, agenda pembaharuan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak serta kepimpinan ekonomi beliau yang berjaya.

Bagi pemerhati antarabangsa, keputusan pilihan raya akan datang sudah jelas, bahawa BN akan menang, kata EIU.

Ia berkata pembangkang Pakatan Rakyat telah membuat 'janji lumayan' untuk mendapatkan kuasa, dan ini merupakan penghalang yang besar.

Berdasarkan semua ini, Pakatan Rakyat berada jauh ketinggalan, menyebabkan EIU meramalkan BN akan menjadi 'pemenang'.


Butiran lanjutnya bersama Jeffry DI SINI.


11 comments:

  1. Sesuatu yg akan membantutkan usaha pkr ke putrajaya. Jgn pula pr kata kenyataan di the economist tu kerja bn pula... org kpg dah tau!

    ReplyDelete
  2. semua yang tak bersefahaman dengan PR akan dilabel Pro-BN..penyakit Anwar Ibrahim kini dah berjangkit Pok Nik jugak yang melabel golongan yang meneria BR1M tu "haiwan"! Kekeke!!!

    ReplyDelete
  3. Bro...Election belum lagi..CALUN BELUM PASTI...INI SEMUA RAMALAN PALOI..
    YG PASTI BN TUMBANG DI MALAYE .SARAWAK --KALAH 10/31 & SABAH 14/25...MOOD RAKYAT KPD PEMBANGKANG KERANA ISU ROYALTI & PTPTN! ISU ROSMAH BN -BINI NAJIB !!!BAHAYO...

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasalah gang. Mun ramalan atau kenyataan mangkong palak diriki pun semuanya paloi. Cuba mun nya memihak kpd dirik pun, waima Jurusalem Post atau mana2 surat khabar yahudi pun akan disanjung.

      Delete
    2. Pok, mun BN kalah 10 dari 31 di sarawak dan kalah 14 dari 25 di sabah, PR jadi kerajaan kah pok? Mcm ney kau boleh molah ramalan di Malaya BN kalah teruk? Ramalan tok sik paloi kah pork.

      Delete
  4. Bahaya sidak PR tok nang bijak otak palaknya..jah lebih bijak The Economist, sebuah majalah terkenal yang berpengkalan di London melalui Economist Intelligence Unit nya (EIU)sendiri..tapi sayang bijak bahlul rupanya kerana masih make isu-isu basi yang tua dari isu anwar china doll, ice-cream assmin, tanah kelantan diberik Pok Nik dan lain-lain...what up man? Kekeke!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro, jangan marah dak tok bro. mun dak tok sik bahlol bin paloi bin belik bin ngok siknya jadi pengikut khinzir buta PKR.

      Delete
  5. POLITIK ADALAH PERMAINAN ORANG PALOI MACAM KHIR TUYUK MB BARISAN NASIONAL DAN KETUA WANITA SI SHARIZAT LEMBU..BN PUN BANYAK LEMBU PALOI MACAM MAWAN ;MASING;ROHANI;SI MURTAD DAWOS@THE WORST ;Nenen see@Nancy& Wan Junaidi...semuo tuyuk macam BN...Babi Nonggeng...uuuu kato Tan sri Adenan.

    ReplyDelete
  6. Sarawak lum ado Si PR Paloi..Belukuk..Ngok....yang ado ...semo Dari Parti Bini Najib...Butoh Niki kato Tiki Lapar..MJ Btg Celupar..NgeRiot Serian ..Nenen Sii Sadong ...Mad Lie Si butii..Bili Bodo..luRejang...Aron cannot Wait! All those ukuk are BN..Babi Nyondol

    ReplyDelete
  7. ehh..nok semua disebut ya MP o..kenak orang bodo semua jadi MP..kenak sidak PR pintar-pintar sik pane jadi-jadi o? salunya orang tuyuk madah orang pande bodo..kekeke!! tuyukkkk!!

    ReplyDelete
  8. Bro, tok kes sik ada cermin muka di rumah lah tok...

    ReplyDelete