Pages

Followers

Monday, February 11, 2013

LATEST: ANWAR JUAL PERKASA DAN KALIMAH ALLAH DI MIRI

Jangan salaha faham. Gambar lautan manusia di atas tu adalah gambar sambutan
CNY Najib di Penang. Bukan gambar Anwar di Miri. Di Miri ciput aje hadirinnya.
Amat jelas Anwar seorang desperado yang gila kuasa. Demi Putra Jaya Anwar sanggup lakukan apa saja. Amalan politik Machiavelly yang menjadikan matlamat menghalalkan cara sudah menjadi darah dagingnya . 

Di Miri petang ini, Anwar sekali lagi sanggup menggadai keamanan negara dan keharmonian rakyat berbilang kaum dan agama dengan menjual Perkasa dan kalimah Allah untuk menghasut rakyat agar menentang BN. 

Anwar sengaja menggunakan dua isu tersebut kerana dia tahu di Sarawak terdapat 42.6 peratus rakyatnya bergama Kristian berbanding 32.2 peratus Islam. Anwar juga tahu di Parlimen Miri, terdapat 59 peratus pengundinya adalah Cina dan 23.6 peratus adalah Dayak.

Bagaimana pun, rakyat Sarawak dan khasnya penduduk Miri yang selama ini hidup aman damai bersatu padu tanpa mengira latar belakang agama dan kaum tidak akan termakan dengan hasutannya. Perkara ini terbukti dengan kehadiran yang kecil iaitu hanya sekitar 1,500 orang di perhimpunan pakatan rakyat di perkarangan Klinik Dr Teo, Pengerusi PKR Miri petang tadi. Itu pun kebanyakannya datang dari luar kawasan Miri. 

Malah, Anwar pasti bertambah sasau apabila mengetahui ramai pemimpin prominent  PKR Sarawak tidak lagi 'menunjukkan muka' mereka seperti selalu. Mengapa? Tuuuunggggu!!!!!! Rancangan sedang diatur...


2 comments:

  1. inilah yang dikatakan sebagai divide and rule.Anwar nak pecahkan masyarakat Melayu dengan dayak dan cina.

    -Aziz-

    ReplyDelete