Pages

Followers

Monday, February 4, 2013

BN PANIK KERANA RADIO FREE SARAWAK?



Pembangkang  mendakwa kerajaan BN Sarawak mulai merasakan penangan RFS. Kerajaan BN dikatakan sudah takut dan panik kerana kononnya RFS telah berjaya mempengaruhi hati dan minda pendengar khususnya masyarakat Dayak di luar bandar agar membenci kerajaan.

Benarkah begitu?

Hasil tinjauan kami di beberapa buah rumah panjang di kawasan Julau menunjukkan sebenarnya keadaan adalah berbeza.

Meski pun ramai daripada mereka mengakui ada menerima radio transister daripada pembangkang, namun majoriti daripada mereka tidak lagi menggunakannya untuk mendengar siaran RFS.

Ramai yang ditemui berkata " Orang bagi kita ambil. Mula-mula dulu memang kita buka siaran RFS tapi bila hari-hari asyik dengar benda yang sama, asyik menyalah kerajaan, memaki hamun dan menggunakan bahasa kesat kami jadi muak malah sakit hati."

Benarlah bak kata orang tua-tua "kalau hari-hari makan benda yang sama, kita boleh muntah kerananya". Apatah lagi jika hari-hari RFS menghidangkan pendengarnya dengan "najis " atas pinggan yang kotor dan sumbing .

RFS sebenarnya "insulting the intelligence of the Dayak". RFS fikir ia boleh membohongi masyarakat Dayak dengan propaganda murahan.

Backlash! Backfire!

2 comments:

  1. Manah agik dengar lagu Iban dari dengar cerita pebulak yang pakei bahasa kasar.

    Joeng.

    ReplyDelete
  2. Sapa tipu rakyat? BN kah PKR?

    ReplyDelete