Pages

Followers

Wednesday, April 24, 2013

TERKINI: PKR TERKUBUR SEKURANG-KURANGNYA DI 14 KAWASAN DI SARAWAK

Anwar Ibrahim dan PKR diyakini kempunan lagi untuk menguasai Sarawak. Menurut risikan dan survei terkini yang dibuat oleh lima 'pihak berwibawa', harapan Anwar Ibrahim untuk melihat Sarawak akan memberikannya cukup kerusi untuk menduduki Putra Jaya semakin musnah. Daripada 15 kerusi yang dipertandingkan, 14 kerusi diyakini kalah teruk dan hanya satu  calon yang  masih mengekori  calon BN - itu pun dalam jarak yang sedikit sukar.  

Menurut survei-survei itu juga, penemuan menunjukkan majoriti rakyat Sarawak masih tidak mempercayai isu-isu yang dimainkan oleh calon-calonnya. Malah peratusan yang hampir sama juga berpendapat cara berkempen PKR dan rakan dalam Pakatan terlalu kasar dan biadap serta bertentangan dengan budaya sosio politik  rakyat Sarawak terutamanya masyarakat Bumiputera. 

R.I.P  PKR!


3 comments:

  1. Diberitakan bahawa calon PKR di Hulu Rejang Abun berdepan dgn banyak rintangan.Jentera pilihanraya PKR di Balleh tak cekap.Bahkan 'pembantu2' mereka hanya nak duit saja.Rakyat Balleh tak kenal siapa Abun.Jauh sekali memilihnya sbg wakil mereka.Tak hairan semasa penamaan calon tempohari bendera n penyokong Pakatan hanya sekadar memenuhi syarat mengiringi calon ke pusat penamaan calon.Sedikit sekali.Gelombang biru BN mengelami penyokong Abun.

    ReplyDelete
  2. cannonkapit,
    benar ya pok. Orang bekerja dgn PKr kebanyakannya nak kikis abun saja. Lepas tu dia orang kembali kpd BN.

    ReplyDelete
  3. Admin,

    something to share with Sarawakian:

    http://yuseriyusoff.blogspot.com/2013/04/transkrip-emel-taklimat-suaram-tangan.html

    ReplyDelete